Vintage štýl - návrat k minulosti
Módny svet sa mení... Čo bolo považované za zaujímavé, nezvyčajné a luxusné sa stáva nudné a komerčné. Čo sa stane novým symbolom?
Decades v LA,
Londýne a Paríži je jedným z najznámejších vintage butikov na celom
svete. Na fotografii – Cameron Silver´s Decades (mimochodom, kniha Decades naozaj stojí za to, aby bola súčasťou vašej zbierky).
Možno vás to prekvapí, ale obrovský
rastúci záujem o vintage oblečenie a doplnky poukazuje na nový luxusný status. Vintage nie je nič nové, avšak s aktuálnou
demokratizáciou a komercializáciou módy priťahuje veľkú pozornosť
milovníkov módy na oboch stranách Atlantiku.
Takže za prvé, čo je vlastne VINTAGE?
Vintage nie je žiadny second-hand. Na vintage trhoch po celom svete (nejedná sa
o blšie trhy) nájdete úplne „nové“ šaty, ktoré budú o dvadsať,
tridsať či dokonca aj viac rokov staršie. Niektoré z nich majú dokonca ešte
cenovky, a vy môžete mať šťastie a dostať vintage kúsok, ktorý ešte
predtým nikto nenosil.
Pred pár rokmi kategória „VINTAGE“
zahŕňala všetky kusy, ktoré mali minimálne desaťročnú históriu. Módny svet sa
však mení tak rýchlo, že hranice, ktoré definovali vintage už nie sú tak ostré,
ako bývali kedysi.
Napríklad Tom Ford pre Gucci predstavil vintage
jeho poslednou kolekciu pre taliansku značku v roku 2004 (čas letí – je to
už 10 rokov).
Lou Lou Vintage veľtrh, UK
Ceny exkluzívnych kúskov závisia od
viacerých faktorov, najmä od toho, čo sa deje na aukcii, ale tu
naozaj neviem, čo očakávať. Napríklad, na vintage veľtrhu vo Florencii bola
cena slnečných okuliarov Yves Saint Lauren zo 70. rokov päťdesiat euro (50 €),
ale cena vintage kabelky značky Hermés Birkin na rovnakom veľtrhu bola vyššia, ako cena
kabeliek z najnovšej kolekcie tejto značky.
Myšlienka vintage oblečenia je pre
väčšinu ľudí divoká, ale výskyt vintage šiat na červenom koberci, fotenia pre
magazíny či dokonca na pultoch Bergdorf Goodman (obchod s luxusným oblečením
v centre Manhattanu v NY) zmenil situáciu radikálne – už nie je
považovaný za prijateľný, ale za chutný.
Záujem o vintage kúsky stále
rastie, a my môžeme sledovať vývoj na svetových módnych trhoch,
predovšetkým ázijských a západných. Skúsení luxusní spotrebitelia tohto
štýlu lovia a investujú do vzácnych historických kúskov, ako sú Chanel bundy,
ktoré navrhla samotná Coco Chanel (1883 – † 1971) alebo kabelky Gucci z čias Guccio
Gucci (1881 – † 1953). Spotrebitelia v Ázii a Rusku avšak
stále investujú do najnovších kolekcií svojich obľúbených značiek, ako Chanel,
Gucci, Louis Vuitton atď. – považujú ich za symbol svojho spoločenského statusu.
Luxus je definovaný svojou
jedinečnosťou. Čo môže byť jedinečnejšie, ako kúsky z kolekcie Louis
Vuitton z roku 1976? Ste iba hrdým majiteľom...
Podstata vintage štýlu je v kombinácii histórie, výlučnosti a dizajnu. Investícia do
tohto štýlu poukazuje na znalosť a porozumenie módy a rovnako aj jej
histórii. VINTAGE je teraz vaša konkurenčná výhoda, VINTAGE robí náš výzor
unikátnym.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára